Please note: Enrollment for this course is NOW CLOSED.

This 6-week facilitated training covered how to provide effective information & referral to newcomers in the area of employment. It was targeted at frontline settlement workers, who have little to no experience in employment counselling. It explored how to do a basic assessment of a client’s employment needs, the employment services that are available locally and online resources, and how to build partnerships with and make effective referrals to employment services.

Interested in this training?
Please consider taking one of the self-directed versions of this course (available in French and English).

Cette formation auto-dirigée porte sur la façon d’offrir efficacement des services d’information et d’aiguillage aux nouveaux arrivants dans le domaine de l’emploi. Elle s’adresse aux travailleurs en établissement de première ligne qui ont peu ou pas d’expérience en counselling d'emploi. Elle explore comment effectuer l’évaluation de base des besoins d’un client en matière d’emploi, les services d’emploi offerts localement et les ressources en ligne. Elle explore également l’établissement de partenariats avec les services d’emploi et l’aiguillage efficace à ces services.Ce cours n'a pas été mis à jour au cours des 2 - 5 dernières années