Please note: Enrollment for this course is NOW CLOSED.

This 6-week facilitated training covered how to provide effective information & referral to newcomers in the area of employment. It was targeted at frontline settlement workers, who have little to no experience in employment counselling. It explored how to do a basic assessment of a client’s employment needs, the employment services that are available locally and online resources, and how to build partnerships with and make effective referrals to employment services.

Interested in this training?
Please consider taking one of the self-directed versions of this course (available in French and English).

Veuillez noter: L'inscription à ce cours est MAINTENANT FERMÉE.

Cette formation facilitée porte sur la façon de fournir de l'information efficace et d'orienter les nouveaux arrivants dans le domaine de l'emploi. Il cible les travailleurs de l'établissement de première ligne, qui ont peu ou pas d'expérience en matière de « counselling » / orientation en emploi. Il explore comment procéder à une évaluation de base des besoins d'emploi d'un client, des services d'emploi disponibles localement et des ressources en ligne, ainsi que comment établir des partenariats avec les services de l'emploi et les orienter efficacement.